Verfgroothandel Plug is vooral ook kennis- en adviespartner

Groothandel Plug
vrijdag
27
november

Slim bevoorraden, adviseren en vooruitkijken

Kennis van de markt, een assortiment van uitsluitend A-merken en een breed scala aan aanvullende diensten: Verfgroothandel Plug is veel meer dan de naam doet vermoeden. Het bedrijf, dat in 2019 zijn veertigjarig jubileum vierde, maakte de afgelopen jaren een stevige groei door. “We zoeken continu naar kansen om onze klanten extra meerwaarde te bieden”, aldus directeur-eigenaar Patrick Neering.

De roots van Verfgroothandel Plug liggen in Amsterdam-Noord, waar Jan Plug in 1979 voor zichzelf begon. Vandaag de dag telt het bedrijf zes vestigingen en 35 medewerkers verspreid over Noord-Holland. “Verftechnisch advies geven we al sinds jaar en dag”, vertelt Patrick. “Gaandeweg zijn daar allerlei activiteiten bij gekomen. Zo zijn we heel actief in werkkleding met Plug Workwear en bieden we specialistische kennis en apparatuur op het gebied van luchtgommen. Maar vooral onze adviesrol typeert ons. Onze klanten, de vastgoedonderhoudsbedrijven, dragen steeds meer verantwoordelijkheid. Zij zijn gebaat bij een kundige partner die de markt kent.”

Specialistische adviseurs
Het netwerk van Verfgroothandel Plug is van oudsher ook gericht op opdrachtgevers. “We kennen de corporaties en de VVE-beheerders in onze regio en zij ons. We zijn op meerdere fronten een gesprekspartner voor ze”, legt Patrick uit. “Het is goed om de klant van je klant te kennen, hierdoor kunnen we nog meer meerwaarde bieden.” Dit uit zich onder meer in specialistische kennis en advisering. “Onze adviseurs zijn NEN 2767-gecertificeerd. En we hebben RGS-adviseurs en een BREEAM-adviseur in dienst.”

Stabiele koers
Toen Patrick in 2011 aantrad als directeur, stond Repair Care al in het schap. “Het is een A-merk waarmee wij ons graag vereenzelvigen. Dat heeft vooral te maken met de duidelijke visie op vastgoedonderhoud. Repair Care vaart een stabiele koers en heeft een uitgekiend aanbod van kwalitatief goede producten, diensten en opleidingen. Dat totaalplaatje sluit voor honderd procent aan bij de manier waarop wij ondernemen. Bovendien is het een heel prettig bedrijf om zaken mee te doen.”

Complexe vraagstukken
Op de vestigingen van Verfgroothandel Plug vinden regelmatig workshops en opleidingen van Repair Care plaats. Patrick: “Onze adviseurs en binnendienstmedewerkers hebben de opleiding zelf ook gevolgd. Maar bij complexe situaties aarzelen we niet om de mensen van Repair Care erbij te betrekken. Wij weten heel veel van verf en inmiddels ook best veel van houtrotreparatie, maar met sommige vraagstukken moet je gewoon even te rade gaan bij de experts.”

Toekomstige ontwikkelingen
Blijvend meerwaarde bieden voor klanten, dat is wat Patrick voor ogen heeft met zijn zaak. “Ik ben ervan overtuigd dat deze branche ook in de toekomst bestaansrecht heeft, zeker als we ons goed blijven ontwikkelen. Enerzijds in onze adviesrol, anderzijds in onze corebusiness: het slim bevoorraden van onze klanten, exact op het juiste moment en op de juiste manier. Wat doe je bijvoorbeeld als er straks geen auto’s meer in het centrum van Amsterdam mogen komen? Dat zijn de vragen waar we nu al over nadenken.”

Neem contact op

Repair Care handschoenen NitrilRepair Care is gesloten tijdens de feestdagen