De inspiratie spat ervan af in het House of Paint van VVBHUSAN

House of Paint VVBHUSAN
donderdag
8
februari

Zodra je binnenloopt bij VVBHUSAN in Rijen merk je: dit is niet zomaar een kantoor van een verfgroothandel. Open ruimtes, een sfeervolle inrichting, een uitnodigende balie en overal om je heen de mooie kleuren en aansprekende toepassingen van verf. In de inspiratieruimte, House of Paint, hebben we afgesproken met eigenaar Corné Geerts. Een zacht lichtschijnsel en rustgevende muziek komen ons tegemoet. En als we de ruimte binnenstappen, worden direct al onze zintuigen geprikkeld. Corné vertelt wat dit House of Paint meer maakt dan een showroom voor klanten. 

Een inspirerende plek voor verf- en onderhoudsprofessionals
Allereerst is House of Paint dé plek waar je als professioneel schilder of onderhoudsspecialist informatie en inspiratie vindt rondom jouw vak. In de woorden van Corné: “We vinden het belangrijk dat onze klanten verstand hebben van hun werk én ambassadeurs zijn van onze bijzondere branche. Iedere dag dragen zij bij aan het mooier en duurzamer maken van de woon- en werkomgeving van mensen. En wie openstaat voor nieuwe ideeën en ontwikkelingen, doet dat morgen nóg beter dan vandaag. Vanuit die gedachte is House of Paint ontstaan. Hier presenteren een groot aantal topmerken op aansprekende en creatieve wijze de mogelijkheden met hun producten. En ontvangen en inspireren wij met plezier continu professionals, bijvoorbeeld in combinatie met een trainingsdag op het gebied van verf of houtreparatie.”

Broedplaats voor de vakmensen van de toekomst
Maar House of Paint is nog veel meer. Iedere paar weken zijn hier scholieren of studenten te vinden die kennismaken met de branche en misschien wel met hun vak van de toekomst. Bijvoorbeeld in de vorm van een schoolexcursie of snuffelstage. “We werken nauw samen met scholen in de buurt, van basis- tot beroepsonderwijs”, vertelt Corné. “We zetten ons in om jongeren te enthousiasmeren voor ons werk. Zij zijn niet direct onder de indruk van een strak geschilderde deur of duurzaam gerepareerd kozijn. Dus dan is het mooi dat ze bij ons allerlei innovatieve en interactieve presentaties vinden die aansluiten bij hun interesses. In House of Paint activeren ze films en andere content via de interactieve tafel, doen ze vraag-en-antwoordspellen, maken ze selfies en kunnen ze gereedschappen en materialen vasthouden. Zo komen ze spelenderwijs in contact met het verf- en onderhoudsvak en ontdekken ze wat dit in ze losmaakt.”

Voorbeeld van partnership tussen leveranciers en groothandel
House of Paint is ook een voorbeeld van de manier waarop leveranciers en distributeurs elkaar kunnen versterken. Corné: “Als vertegenwoordiger van de branche willen we met onze partners ons vak op de kaart zetten en het aanbod van vakmensen in de toekomst veiligstellen. Precies daarom bieden we professionals en aankomend talent informatie en inspiratie, op een manier waar ze enthousiast van worden. Repair Care is een voorbeeld van zo’n partner die snapt dat deze verbinding binnen de hele keten belangrijk is. Met de video’s, beeldende instructies en tastbare elementen in hun presentatie dragen ze daar perfect aan bij.” Daaraan voegt Corné toe dat hij sowieso blij is met de onderlinge relatie: “Repair Care is een professionele fabrikant met kwalitatief hoogstaande producten en veel kennis van de markt. Sinds het allereerste uur werken we met plezier samen, wisselen we kennis uit en houden we elkaar op de hoogte van ontwikkelingen in de branche. Een prettige werkwijze die ons allebei verder brengt.”

Blik op de toekomst
Bij VVBHUSAN is de blik gericht op de toekomst en zijn partners, klanten en andere geïnteresseerden altijd welkom. “Als we ook maar iemand kunnen prikkelen om ons mooie vak actief uit te dragen, dan doen we dat graag”, zegt Corné. “House of Paint bestaat nu een jaar en we zijn nog van alles van plan. Zelf werken we op dit moment allerlei ideeën uit voor films en andere presentatievormen waar de actie en emotie vanaf spat. En met leveranciers zijn we continu in gesprek om te kijken hoe zij hun presentatie nog dynamischer en aansprekender kunnen maken. Fijne gesprekken zijn dat. Omdat we weten dat we van elkaar leren en inzien dat we samen bouwen aan de ontwikkeling van onze branche.”

Neem contact op