Een dag op pad met salessupportmedewerker Gino Janssen

Een dag op pad met Gino
woensdag
25
januari

Onze salessupport in de praktijk

Van Maastricht tot Rotterdam en van Den Bosch tot Middelburg. Onze collega Gino Janssen bezoekt nogal wat locaties tijdens een werkweek. Hij ondersteunt ongeveer driehonderd groothandels in het zuiden van ons land bij de verkoop van Repair Care-producten. “Door mijn ervaring als vestigingsmanager weet ik als geen ander hoe belangrijk service is”, vertelt Gino enthousiast. “Met workshops en advies help ik dealers om vakmensen goed van dienst te zijn.”

Vast aanspreekpunt

Sinds juni 2022 versterkt Gino ons salessupportteam. “Hiervoor werkte ik als vestigingsmanager bij een verfgroothandel”, aldus Gino. “Daar had ik regelmatig contact met een vertegenwoordiger van Repair Care. Zelf wilde ik ook graag op pad zijn voor mijn werk. Een mooie stap naar mijn huidige salessupportteam volgde. Nu ben ik de contactpersoon voor de managers en medewerkers van onze verkooppunten en ondersteun ik ze waar nodig. Door mijn achtergrond weet ik goed wat er speelt in de branche en bij dealers. Dat is een groot voordeel.”

Altijd bereikbaar

“Ik kan ’s ochtends nooit voorspellen hoe mijn dag gaat verlopen”, lacht Gino. “Wel heb ik een algemene planning van de verkooppunten die ik in een regio wil bezoeken. Komt het uit, dan drink ik een kop koffie met de medewerkers en ga ik na of zij iets missen in het aanbod. Natuurlijk ben ik daaromheen ook altijd bereikbaar voor vragen en opmerkingen. Waar nodig zet ik deze door naar onze technisch adviseurs. Bijvoorbeeld bij complexe reparaties. Snel kunnen schakelen vind ik belangrijk. Belt een vestigingsmanager met een verzoek? Dan probeer ik dezelfde of de volgende dag nog op de stoep te staan.”

Tips en trucs op locatie

Naast de vaste servicemomenten geeft Gino workshops op locatie bij groothandels en schilder- en onderhoudsbedrijven. “Tijdens deze gratis workshops van anderhalf uur kunnen vakmensen kennismaken met onze reparatie-epoxy’s. Ik neem ze in groepen van acht tot twintig personen mee in een stukje theorie én praktijk. Zo vertel ik deelnemers meer over het ontstaan van houtrot. Vervolgens voeren we samen een duurzame houtrotreparatie uit met onze producten en leren ze in zeven stappen de technieken toepassen. Het enthousiasme van deelnemers geeft me energie. Als ik lachende gezichten heb gezien, is mijn werkdag geslaagd.”

Kennis op peil houden

Door zijn eerdere ervaring was Gino al goed op de hoogte van de ins en outs van onze reparatieproducten. “Daardoor vond ik als salessupportmedewerker snel mijn weg in mijn nieuwe functie. Bij Repair Care verdiepte ik me verder in de materie achter houtrotreparaties. Daarnaast komen we als sales- en technische collega’s vaak samen om belangrijke ontwikkelingen te bespreken. Denk aan nieuwe producteigenschappen, veranderingen in onze opleidingen of andere manieren van repareren. Die updates en upgrades neem ik vervolgens weer mee richting onze klanten.”

Interesse in een workshop of demo op jouw locatie?

Neem contact op met Gino via 06 – 12 87 15 08 of [email protected]. Dan bekijken we samen de mogelijkheden of plannen we direct een datum.

Vestigingsmanager aan het woord

Elk jaar bezoekt Gino honderden bouwmaterialen- en verfgroothandels. Een daarvan is Felix Verfgroep in Den Bosch. “Dankzij de regelmatige bezoeken ben ik altijd op de hoogte van de ontwikkselingen binnen Repair Care”, vertelt vestigingsmanager Wilco Verstappen. “Het contact verloopt soepel en ik krijg snel antwoord op technische vragen. Mijn kennis over de producten die we verkopen deel ik weer met onze klanten. Zo organiseer ik eens per jaar een ontbijtsessie. Dan nodig ik verschillende leveranciers uit en bak ik een eitje voor de schilders. Repair Care is bij de sessie aanwezig om demo’s te geven en vragen te beantwoorden over houtrotreparatie. Voor onze klanten een mooie manier om te zien hoe zo’n reparatie in zijn werk gaat en kennis te maken met de epoxy’s.”

Neem contact op

BIO FLEX COOL